Innováció Uber alles

2014.06.20. 10:31 Szürke Zóna

 

Európa-szerte komoly visszhangot kelt az Uber nevű mobilalkalmazás, amely alapjaiban változtatja meg a taxizás jelenlegi rendszerét. Az internet és az utca pedig új vitatémát kapott: az Uber vajon igazságtalanul szorítja-e ki a taxisokat, és mellette veszélyeket is rejt, vagy pedig egy zseniális innováció, amely ellen csak a monopolhelyzet megtartása miatt lépnek fel?

Röviden az alkalmazás legfontosabb részeiről:

- az autók mozgása valós időben követhető, a fuvarért csak ki kell választani a legközelebbit,

- így tehát ki lehet iktatni a központokat, a telefonos ügyintézést,

- ami a hagyományosnál jóval alacsonyabb árú szolgáltatáshoz vezet,

- ráadásul az utas értékelheti a sofőrt, és fordítva is, ami megkönnyíti a szelektálást,

- ó igen, és pluszban a legtöbb taxisokra vonatkozó jogszabály alól is mentesülnek az üzleti modell miatt.

Látható, hogy mind az utazó, mind a vezető szempontjából kifejezetten előnyösek ezek a szempontok. Sőt, nagyon is előnyösek. Annyira, hogy ha ez a rendszer elterjed, a taxitársaságoknak esélyük sem lenne az Uberrel versengeni. A kérdés az: ez baj lenne-e? Sokak szerint biztosan, mivel Európában és az USA-ban tiltakozások és tüntetések fogadták a megjelenését, ami néhol sikeres is volt, és betiltották a program használatát. Máshol viszont ellenkező hatást értek el: a tüntetés csak segítségére volt az elterjesztésnek, és miután az emberek meghallották a létezését, rohamosan megnőtt a forgalma is.

Mielőtt jobban kifejteném a véleményemet, rögtön leszögezem, hogy ebben az ügyben egyszerűen nem tudok a taxisok pártjára állni. Van néhány jó és jogos érvük, például, hogy teljesen az Uberre van bízva, hogy kiket alkalmaz, milyen tapasztalattal, és milyen járművel. A taxisokat szabályok kötik mind a mentális állapotukat, mind az autójuk korát és működését illetően. De még ez a szempont is védhető az Uber-pártiak által, hiszen már most vannak hasonló előírások az alkalmazottakra vonatkozóan, amely, ha adott esetben nem is megfelelő mértékű, az elterjedésével szabályozhatóbb lenne.

geprombolok.jpg

Géprombolók (Forrás)

Ezt a vitatható érvet azonban több olyan követi, amely már-már a nevetséges kategória. Az egyik, hogy veszélyesebbek, kevésbé megbízhatók az Uber sofőrjei, és ezt egy-két példával támasztják alá, például amikor halálos baleset okozója volt az egyikük, vagy amikor a másik elrabolt egy részeg lányt. Nos, szerintem nem kell senkinek sem megerőltetnie magát, hogy olyan közvetlen vagy közvetett élményeket idézzen fel, amikor egy taxis visszaélt a helyzettel, balesetet okozott, vagy csak simán lehúzta a tisztelt utast anyagilag. És ugyan a problémák megelőzésére az Uber sem talált jobb megoldást, azonban a megismétlődés sokkal hatékonyabban elkerülhető azzal, hogy az utas értékelheti a sofőrt. Így aki veszélyesen vezet, vagy bűzlik a pálinkától, rövid úton alacsony értékelést kap, amit mások is láthatnak.

A másik, előbbinél is hihetetlenebb érv, hogy tisztességtelen versenyelőnye van az Ubernek a taxitársaságokhoz képest. Nos, én tökéletesen értem, hogy rossz dolog, amikor az embernek veszélybe kerül a munkája, és olyan konkurencia jelenik meg, amely csődbe viszi. Ez a XXI. századi gépromboló mentalitás azonban teljesen szembemegy a modern ember hatékonyságra való törekvésével. Egyszerűen megjelent egy olyan innováció, amely kevesebb költséggel, olcsóbban tudja nyújtani ugyanazt a szolgáltatást. Körülöttünk minden annak köszönhető, hogy valaki megunta a korábbi állapotot, és változást hozott. Ez a változás megy végbe most is a taxisok világában. Lehet, hogy még kicsit kiforratlan a rendszer, de évek múlva már teljesen természetes lesz, és a jelen fog furcsának tűnni azoknak, akik beleszületnek az újba. Legalábbis, ha nem fogják megtorpedózni azok, akiknek az érdekeik szembemennek az újításokkal. Mert a tiltással csak a fejlődésünk lassítását érjük el.

A bejegyzés trackback címe:

https://greyzone.blog.hu/api/trackback/id/tr196388419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2014.06.20. 17:35:26

"Egyszerűen megjelent egy olyan innováció, amely kevesebb költséggel, olcsóbban tudja nyújtani ugyanazt a szolgáltatást."

Igen. Kontárokkal. Akik semmilyen olyan személyi-tárgyi feltételnek nem kell, hogy megfeleljenek, mint a taxisok.
De nem baj, fillérbaszó barátom, ülj csak a dugóban egy szakadt szarban klíma nélkül, mert ugye a klíma sem követelmény, a buszsávot meg bátran elfelejtheted...:DD Meg a taxis kiegészítő táblát a behajtani tilosoknál.
Arról nem beszélve, hogy a "világtalan"-városismeret nélküli- alkalmi "taxisoddal" majd mehetsz városnéző túrára, mert a GPS-ben a lezárásokat-felújításokat kerülő utak nincsenek benne, azok a taxisok fejében vannak, mint ahogy az is, hogy melyik napszakban hol, merre van dugó, mit kell és merre elkerülni.
A sok paraszt azt hiszi, hogy attól mert otthonról eltalál a munkahelyére -jó esetben- automatice taxis lesz. Sok szerencsét hozzájuk, én maradok a taxinál.
Ha nincs pénzed taxira, ott a BKV...:)

♔bаtyu♔ 2014.06.20. 17:41:11

@whale: Miért vagy felháborodva? Aki akar, az továbbra is járhat taxival. Te is.

Nbl 2014.06.20. 17:49:09

@whale: Muhahaha, ha ez mind így van amit mondasz, miért is vannak ennyire felháborodva a taxisok? Hiszen ez alapján az első alkalommal mindenki azonnal sikítva fog visszatérni a normál taxikhoz...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 17:51:26

az Uberben nem lehet taxiorat manipulalni, igy a taxisok goreny magatartasa teszi be a fejuket a nyaktiló ala :)))

nem mellesleg ha mar megvan az adatbazis / infrastruktura akkor nekiallhatnanak tovabb terjeszkedni, pl. az agglosok fele tapogatvan a napi bejutasban segitve

whale 2014.06.20. 17:52:20

@♔bаtyu♔: Azért mert pl. nem szeretném ha az én szakmámba is egyszer csak bejönnének senkiháziak az utcáról és szaréhúgyé elkezdenének "szolgáltatni" minden különösebb követelmény nélkül.
A trend és az egész mögött álló elképzelés háborít fel, ami gyakorlatilag semmibe veszi egy vállalkozás személyi-tárgyi feltételeit és követelményeit és kontárok kezébe adja a boltot. Senkiháziak kezébe kerül egy szakma. Akik egyébként bizonyára becsületes jómunkásemberek a szakmájukban, de biztos vagyok benne hogy az asztalt vernék, ha az ő szakmájukba akarnának belekontárkodni.
Qrva gáznak tartanám, ha lakótelepi pistikék gányolására alakulnának közvetítő vállalkozások.
Azt még gázabbnak tartom, ha sok birka ehhez még tapsikál is. Gondolom egészen addig, amíg valakinek az eszébe nem jut, hogy az ő szakmáját-vállalkozását is "ki lehet szervezni" lakótelepi pistikéknek. Nem tetszik ez a gondolat, a legkevésbé sem.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 17:54:08

@whale: miert is gond az hogy varosban egy 20 eves nyunyugi stifttel viszik el a mamokat a korhazba occon csucsidon kivul?
ahol a benyakoltseg 25 Ft / km, mig a taxiskoltseg meg 280 Ft / km...

whale 2014.06.20. 17:55:39

@Nbl: Meglátjuk, de ahogy ismerem a fillérbaszó magyarokat, inkább rohadnak a dugóban a 40 fokban, csak hogy spóroljanak 500 forintot. Ahelyett, hogy BKV-val mennének...:DD

whale 2014.06.20. 17:57:01

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Ja, mert a taxinak csak benyaköltsége van, igaz? Te még nem vállalkoztál soha, ugye?

♔bаtyu♔ 2014.06.20. 17:59:14

@whale: Te valamit nem értesz. A és B pont közötti szállítást nem feltétlenül muszáj taxival és taxissal lebonyolítani. Lehet, de nem muszáj. Sokaknak drága a taxi és azoknak ugye azt mondod, hogy akkor ne járjanak taxival. Na most nekik itt van egy alternatíva.

♔bаtyu♔ 2014.06.20. 18:00:24

@whale: Te is eléggé fillérbaszónak tűnsz, ha nem haragszol.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 18:01:44

@whale: tudod ha en elmennek igy vallalkozgatni az en 20 evesemmel felidoben, akkor pluszba az olajcsere lenne csak, hiszen a tobbit amugy is meg kell csinalni

Nbl 2014.06.20. 18:25:56

@whale: Nem értem, ha a fillérbaszóknak ahogy te mondod, megfelel az a szolgáltatás, akkor mi a gond vele? Mellesleg meg ha egy munkát (jelen esetben elvinni vkit A-ból B-be) mindenféle telepi Pistikék úgy tudnak csinálni, hogy az egy rétegnek megfelel, akkor az azt jelenti, hogy a szakma tanult művelői által hozzáadott plusz nem éri meg az árát. Abban van némi igazságod, h a taxisok számára előirt követelmények miatt versenyhátrányba kerülhetnek, dehát senki sem tiltja meg nekik, h ha jobban megéri Ubersofőrködni akkor ők is váltsanak.

whale 2014.06.20. 18:36:45

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Látod, pont erről van szó. Te úgy gondolod, hogy a 20 éves betegágyaddal ugyanúgy pénzt kérhetsz a "szolgáltatásodért" -egyébként illegálisan- mint az, aki milliókat tolt ebbe a boltba és a kisujjában van a város és fizet minden ezzel kapcsolatos járulékos költséget.
Te mit szólnál hozzá, ha a te szakmádban próbálna így "versenyezni" veled valaki? Jönne és trágya eszközökkel, szaktudás nélkül, viszont harmadáron "szolgáltatna".
Ismerünk ilyen mekkmestereket mind, ugye? Azoknak is tapsoltok?

whale 2014.06.20. 18:40:07

@♔bаtyu♔: Ez nem alternatíva. Ez ugyanis illegális.
Budapesten rendeletben szabályozott, hogy ki-milyen feltételekkel szállíthat személyt. Magánember, úrvezetői jogsival, akármilyen autóval NEM.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 18:41:53

@whale: "Te mit szólnál hozzá, ha a te szakmádban próbálna így "versenyezni" veled valaki?"

johetnek am nyugodtan, semmi gond...
en nem az allam altal generalt monopoliumban melozom hanem a piaci szferaban

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 18:43:22

@whale: "Magánember, úrvezetői jogsival, akármilyen autóval NEM."

igen ez egy hatalmas nagy GOND!!!
egy uj benyas kisauto(kis!!!) ami 2.5 milka lehet azt az idiotak nem engedtek oda de a sok koromfoso szutyok retek ujdizelt meg igen

Fozzie Bear 2014.06.20. 18:51:08

Hol van itt belekontárkodás. Az Uber-es csávó nem mondja azt hogy ő taxisofőr és azt sem hogy jobban ért hozzá, mint a taxis kolléga.

De tényleg röhejes a meglátásod Bálna, ezen az alapon lehetne mobiltelefonból is egy előírt árú, kötött tudású cucc, aki ennél olcsóbbat akar/tud megfizetni az meg fillérbaszó szerinted.
Ennek ellenére ez sem így működik.

Nem sírnak a limó sofőrök sem, hogy a kurva taxisok rontják a boltot és minden prosztó fillérbaszó, aki nem limuzinnal furikázik A-ból B-be, hanem taxival.

whale 2014.06.20. 18:58:59

@Fozzie Bear: A limósofőrökkel nincs semmi gond, HA LEGÁLISAN űzik az ipart és megfelelnek a követelményeknek. Természetesen az illegális kontárok ott is basszák meg!:D
A hasonlatod meg szar, mert itt nem két telefonról van szó, hanem egy telefonról, ami mindenféle szabványnak és törvénynek megfelel, meg egy kamuról, ami telefonnak álcázza magát, csak éppen nem felel meg semmilyen követelménynek, vagy csak részben. Igaz, hogy feleannyiba kerül. A magam részéről, köszi én inkább telefont veszek és nem gagyit, amiben egy led van a plexi mögött és nem lehet vele telefonálni, csak villogni a mekiben.:))

na4 2014.06.20. 18:59:32

Hála Istennek, már alig várom. A taxisok meg húzzanak a sunyiba, a nagy lenyúlásoknak vége. Hajrá Uber!

whale 2014.06.20. 19:02:59

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: De gondolom meg kell felelned mindenféle szakmai és tárgyi követelménynek. Van törvényi felelősséged, kártérítési kötelezettséged, ha elbaszol valamit, igaz?
Na az ilyen "pistikeközvetítők" erre mind szarnak, csak az árra mennek. És közben tönkretesznek iparágakat.
Remélem a tiéd lesz a következő és akkor talán megérted majd, hogy miről beszélek...:D

whale 2014.06.20. 19:04:30

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Benyás autó is lehet taxi, ki mondta neked ezt a hülyeséget?
Életkor, tengelytáv, csomagtartóméret, klíma ilyesmi feltételek vannak.

whale 2014.06.20. 19:05:39

@na4: 20 éve utazom taxival. Soha nem nyúltak le. Pedig nem évente háromszor megyek...:D

whale 2014.06.20. 19:06:57

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: És igen, UTASKÉNT nagyon örülök, hogy végre eltűnt a sok szar a taxik közül. Pl. a szutyuki stift és társai.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 19:15:06

@whale: kis takarekos benya vs nagy dog szemet ujdizel, en ezt akartam irni

a turbodizelt eleve be kellene taxisoknal tiltani siman, mert annyira gyilkos dolgok azok a pm2.5 -k
hozzatennem hogy az Ubernel is jo lenne, ha allami eszkozokkel betiltanak a dizelt, legalabbis Budapesten

a klima meg hadd lehessen mar opcio! u.n. occosito opcio

whale 2014.06.20. 19:16:42

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Na most akkor legyen szabályozás és követelményszint, vagy ne? LOL

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 19:16:54

@whale: na mi van retek fillerb.szokam!!!
szutyok retek taxistarsasaghoz telcsiztel be anno, ahol radlocsoltek a nyunyugi stifteket???
ha nem lettel volna fillerb.szo akkor MINOSEGI tarsasagot hivtal volna...
fillerb.szokam

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 19:20:55

@whale: turbo dizelt ne lehessen hasznalni, en ezt mondom, de ha jol figyelsz en nem keveredtem onellentmondasba...

en csak irtam hogy a jelenlegi taxis szabalyozas nekem ittlakonak rettenetesen ROSSZ!!! tudod az amit te sztaroltal hogy milyen jo...

whale 2014.06.20. 19:27:54

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Mi van, csak nem stifted van? LOL Mindig "A" kategóriás nemdohányzó autót kérek, okostóbi.
Illetve kérni sem kell, mert az elején regisztrálták a telefonszámom mellé és olyat küldenek.

McKinney 2014.06.20. 19:28:41

Az is röhej hogy a szent vízválasztó a LEGÁLIS meg az ILLEGÁLIS. Nem esett le még mindenkinek, hogy a törvényeket egy kormány nevű maffia gyártatja egy parlament nevezetű színtársulattal, a holdudvara saját érdekeinek megfelelően.

whale 2014.06.20. 19:31:51

@McKinney: Áprilisban erre a maffiára szavazott az ország, szóval ez van. De azért ha valaha a büdös életben szeretnénk ajrópához tartozni, nem árt ha legálisan éljük az életünket. Ha meg nem tetszik a qrmány, tessék leváltani...

whale 2014.06.20. 19:33:56

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "en csak irtam hogy a jelenlegi taxis szabalyozas nekem ittlakonak rettenetesen ROSSZ!!!"

Nem rossz az, legfeljebb neked DRÁGA.:) Ez van. Get used to it.

whale 2014.06.20. 19:38:48

@Nbl: Az a gond, hogy ILLEGÁLIS. Zugügyvéd által aláírt okirat sem ér semmit, mint ahogy a kamu Viagra a netről sem. Ezek nyilván mind olcsóbbak, mint a frankó, csak ha tré van, kihez fordulsz reklamációért?
Ma Budapesten, úrvezető, akármilyen szutyok magánautóval NEM vállalhat személyfuvarozást. Mit nem lehet ezen megérteni?

whale 2014.06.20. 20:13:25

Egyébként meg ha már "Innováció über alles" ugye, jelenleg Bp-n van HÁROM független taxiközvetítő app és még kb ÖT társaságfüggő.
Szóval bátran lehet GPS alapon okostelóról TAXIT -mondom TAXIT:)- rendelni, ha valakinek a XXI. század hiányzik és nem akar a diszpécserrel beszélni...:D
De azt hiszem a többség itt nem taxizni akar, hanem palimadarat keres, aki rezsiköltségen -esetleg az alatt:)- elviszi őt A-ból B-be. Sok szerencsét, olcsójánosok! LOL

McKinney 2014.06.20. 20:22:43

@whale: amit te "ország" nak nevezel az csupán párezer forintos villanyszámlapolírozással elkábított max. 1millió agyavesztett szerencsétlen, az ixelni méltóztatók negyven-, a választójogúak huszon-, az állampolgárok tizenvalahány százaléka, a selejt :)

whale 2014.06.20. 20:39:23

@McKinney: OK, de mivel az "elit", nem ment el szavazni, bátran befoghatja sírdogálás helyett. Ott volt a lehetőség, elqrták. Nem kicsit, nagyon...:))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 20:58:43

@whale: de oszinten, ha ismerted az A kat. -ot, es meg is fizetted anno, akkor most miert is orulsz annak hogy mas taxitarsasagnal most nem lehet pl. nyunyugi stift?

Nbl 2014.06.20. 20:59:18

@whale: Mi illegális, olvastad hogy működik az egész? Minden városban külön tárgyalnak a helyi vezetéssel, volt ahol nem engedélyezték.

Bár 2014.06.20. 21:09:30

Azt nem értem, hogy miért gondolják a tisztelt kommentelőt, hogy az uberes sofőrök kontárok? És miért gondolják, hogy biztosan csak rossz minőségű szolgáltatást nyújtanak, amit az "olcsójánosok" vesznek igénybe?
Utánaolvasott valaki, hogy hogyan lehet valaki az Ubernél sofőr, és ez alapján írja? Vagy esetleg más országban utazott az Uberrel, és gyenge minőségűnek találta?
És végül, miért probléma, ha valami olcsó?

whale 2014.06.20. 21:15:26

@Nbl: A jelenlegi szabályozás szerint ILLEGÁLIS. Még egyszer leírom, úrvezetői jogsival, magánautóval legálisan NEM VÉGEZHETŐ SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS Budapesten. Nagyon helyesen.

whale 2014.06.20. 21:19:51

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Miért, te nem örülsz, ha egy szolgáltatás színvonala javul?
Én pl. kifejezetten örülök, hogy tavaly óta KÖTELEZŐ A MŰKÖDŐ KLÍMA tavasztól-őszig a taxikban. Mint ahogy a kötelező téli guminak is örülök.

whale 2014.06.20. 21:23:56

@Bár: Azért kontár, mert nem felel meg a taxisokkal szemben támasztott szakmai követelménynek. Vagy te örülnél, ha olyan orvos műtene, aki nem tagja az Orvosi Kamarának? Vagy olyan ügyvéd képviselne, aki nem tagja az Ügyvédi Kamarának? Na, ezek ugyanolyan kontárok, mint a Uberes sofőrök. Attól, hogy van egy valamilyen autód -mindegy hogy S Merci, vagy Suzuki- nem leszel taxisofőr...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 21:30:57

@whale: az urtechnologiai mernokot kihagytad, legyszi ird mar oda mert igy nem teljes :)))

whale 2014.06.20. 21:43:07

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Akkor írok kőművest, jó lesz?:) Vagy villanyszerelőt. A szomszéd pistike "uber" faszán (hehe) megszereli a villanyodat otthon, félpénzért, jó lesz?
Jut eszembe, én meg hobbiból gázt szerelek, ha kell valami, csak szólj...:DD

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 21:50:23

@whale: latszik, hogy ossze-vissza vagdalozol, csak hogy igazad legyen...
orvos es gazszerelo nem adhat at munkat hivatalosan, a villanyszerelo es komuves meg igen...

igaz van hasonlosag a komuvesnel es taxis kozott, hiszen mind a ketto nekiall hantazni amikor kiderul hogy at akarta vagni a megrendelot, igy valoszinuleg egy uber -es komuves alkalmazas ellen a komuvesek is tiltakoznanak :)))

Behajtó70 2014.06.20. 21:50:49

@whale: Pont a fillérbaszó magyarok nyelvén beszélsz te szarfaszú köcsög, te! Igazi taxis faszfej vagy az biztos!

whale 2014.06.20. 21:59:20

@Behajtó70: Mi van suttyókám, fáj az igazság? LOL

whale 2014.06.20. 22:02:00

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Teljesen mindegy, csak kötözködsz. A lényeg akkor is az, hogy minden szakmának, így a taxizásnak is megvannak a személyi-tárgyi feltételei. Aki ezekkel nem rendelkezik és mégis műveli az adott tevékenységet, az kontár. Ennyi.

Alick 2014.06.20. 22:02:05

Olyan véleményt is hallottam, hogy ebben a műfajban felesleges internetes app-okkal vacakolni, amikor egyébként egy telefonhívásra 5-6 perc alatt ott a taxi.

Saját tapasztalat: pl. a Ferihegy Express alternatív utasszállító kb. jó féláron vinne ki a reptérre a taxihoz képest. Az előzetes fuvarrendelést aznap reggel elfelejtették, kb. 25 perc múlva előkerítettek egy nyugdíjas kinézetű fazont az öreg autójával. Ezt látva inkább taxit hívtam, nem fogom kockáztatni a gép lekésését...

whale 2014.06.20. 22:08:14

@Alick: Erről beszélek. Kontártól ne várj minőséget, határidőt, pontosságot.
Sajnos itthon többségben vannak, akik három forintért leszopnának egy lovat...

Bár 2014.06.20. 22:11:01

@whale: Énszerintem az a fontos, hogy jó minőségű szolgáltatást nyújtsanak. Az egy dolog valóban, hogy ha kipróbáltam, nem tetszik, akkor nem utazok velük újra - azt értem, hogy ennél több elvárásunk van, mégpedig az, hogy amikor először utazok velük, akkor is arra számíthassak, hogy valami színvonalat megütnek.
Namost te azt írod, hogy "nem felel meg a taxisokkal szemben támasztott szakmai követelményeknek". (Ez logikailag se igaz, mert nem hiszem, hogy csak az lehet az ubernél sofőr, aki nem felelt meg, de gondolom arra gondoltál, hogy nem biztos, hogy megfelelne.) Viszont ezeket a szakmai követelményeket emberek állították fel. Hivatalnokok, Magyarországon. Biztosan értenek hozzá, azért ők állították fel ezeket a követelményeket, és nem te vagy én.
Viszont, megnéztem, az Ubernél is csak akkor regisztrálhatsz, ha profi söfőr vagy, és miután regisztráltál, leinformálnak, leellenőriznek, és csak akkor vezethetsz náluk, ha megfeleltél. Mik a szempontok? Ezeket országonként külön határozzák meg, mert ahhoz, hogy engedélyezzék az Ubert az adott országban, ahhoz meg kell felelniük előírásoknak, amit az adott ország hatóságai támasztottak velük szemben.
Nem vagyok az Uber védője, én is csak akkor hallottam róluk, amikor emailt kaptam hogy a londoni taxisok tüntetni fognak ellene. Akkor olvastam utána, és most egy kicsit jobban.
Mindenesetre egyáltalán nem úgy tűnik, hogy Jancsi akkor otthon lógatja a lábát, munkanélküli, van jogasija és egy szakadt és koszos Suzukija, a várost meg egyáltalán nem ismeri, fogja magát, és holnaptól sofőr lesz Budapesten az Uberen keresztül.

G. Attila · http://hatarontul.wordpress.com/ 2014.06.20. 22:17:51

Annyira egyszerű a dolog, nem értem, hogy mi ez a nagy csapkodás, ami itt megy a kommentelásben. Szabad piac van? Van. Akkor kész, szabályozzák kicsit le ezt is, és ha működik, menjen. Megjegyzem, nem a fillérb@szó magyarok találták ki, hanem teljesen elmaradott országokban hódít, pl. Anglia. Rohadtul nem ugyanaz, mint a kőműves ács, stb. Mivel itt az alapképzést a jogsi jelenti, az meg feltételezhetően soffőröknek van. A tapasztalat, azazhogy ismerni a várost meg más kérdés, taxis nagyobb eséllyel ismeri, és néhány helyzetben a taxi előnyösebb, mivel tud menni buszsávon, itt-ott. De az, hogy aki szerint jó ötlet, az mind hülye, meg prosztó, mert így meg úgy, az nagy ostobaság. Én ha csak lehet nem taxizom, szóval se ilyenbe, se olyanba nem ülök, de ha csupa negatív tapasztalat lenne, nem terjedne. Ha meg a nyugati civilizáció olyan, hogy az emberek inkább azt választják, ha van rá lehetőségük, akkor meg ez van. Ha a törvény nem tíltja, akkor hadd ne pár nagyszájú barom mondja meg, hogy mit csinálj, még itt is. Bővön elég a világnak a reklám, nem kell még önjelőlt szakértő minden apróságra, ami beleköp valakinek a levesébe.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 22:20:30

@whale: "Aki ezekkel nem rendelkezik és mégis műveli az adott tevékenységet, az kontár. Ennyi."

index.hu/belfold/budapest/2014/04/18/bkk/
"A próbautazásos taxiellenőrzések során még rosszabbak voltak az arányok: csaknem minden második esetben találtak szabálytalanságot. A leggyakrabban az volt a gond, hogy a taxisok nem adtak nyugtát, vagy az előírtnál drágább fuvardíjat számoltak fel. "

tehat valojaban az a gond ezzel az uber -rel, hogy nem tudnak csalni, azaz vagy a klienst atvagni vagy az allamot

vagy esetleg erre a "minden második esetben találtak szabálytalanságot" -ra megis mit mondanal? hiszen nem KONTAROK voltak azok ugye? akkor kijelenthetjuk, hogy TUDATOSAN csal a jelenlegi taxistarsadalom fele?

G. Attila · http://hatarontul.wordpress.com/ 2014.06.20. 22:23:27

@Bár: Na, itt van. Ha ott is a jogsin felül különböző követelmények vannak, amelyek megegyeznek az ország hatósága által állítottakkal - avagy egyeztetés van a két fél között, akkor az előző kommentem tartósabban releváns. Szóval lehet sírni, meg átkozódni, de ez lesz. Idővel. Jó sok idővel, majd ha minden embernél szériatartozék lesz az az eszköz, amivel le lehet 'szólítani' egyet. Úgyhogy mindegy, hogy egyesek mit hisztiznek, meg fillérb@szóznak :D

whale 2014.06.20. 22:33:49

@G. Attila: A piac szabályozott és szabad. Bárki beléphet, aki megfelel a szabályoknak. A Uber is. A gond az, hogy a Uber szemmel láthatóan nem kíván megfelelni a szabályoknak. Ezt onnan gondolom, mert ha meg akarna felelni, gondolom nem nyafognának a taxisok világszerte, hiszen ők most is a piacról élnek, versenyben vannak egymással, ez nem lenne újdonság nekik.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a Uber úgy képzeli, hogy akinek van autója, az tud taxizni.
Az úgy nem tisztességes verseny, hogy egyeseknek mindenféle előírásoknak meg kell felelniük, míg másoknak nem. Ez szerinted tisztességes verseny?
Egyébként mindegy, mert jelenleg itthon úrvezető, magánautóval nem végezhet személyszállítást pénzért legálisan és itt vége is a történetnek...

whale 2014.06.20. 22:35:55

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Nagyon jó példa, köszi!:) A Uber kontárokat ki fogja ellenőrizni, hm? Mert a BKK ellenőrzi a taxisokat és aki megbukik, az bukja az engedélyét.

whale 2014.06.20. 22:39:31

@Bár: Ha a Uber is betartja a vonatkozó szabályokat, semmi gond. Lesz még egy taxiscég a piacon.:D (minek?:))
De azt gondolom, hogy ők nem erre készülnek. Ők pont a telepi pistikéből a szakadt szuzival akarnak taxist csinálni, ami simán illegális a jelenlegi szabályok szerint...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 22:43:00

@whale: vadász, vadász...
irtad: "gondolom nem nyafognának a taxisok világszerte, hiszen ők most is a piacról élnek, versenyben vannak egymással, ez nem lenne újdonság nekik."

ezzel szemben a valosag Parizsban, tudod ahol az Uber otlete megszuletett:
www.forbes.com/sites/quora/2014/01/22/how-meaningful-are-the-attacks-on-uber-in-france/
"They are so unwilling to share the demand for fares in Paris that the supply is extremely insufficient. Try finding a taxi in any busy street of Paris on a weekend night when the bars close down. Simply impossible. If I am not mistaken, I even think this is how the idea of Uber came up to the mind of its founders : not being able to find a taxi in Paris.

The taxis regularly carry out “snail operations” when they drive extremely slow, side by side, on several highways around Paris, and thus block the whole region."

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 22:48:32

@whale: na meg egyszer, te akkor szopni jarsz ide vadász???

az uber rendszerben nem lehet csalni!!! erted??? olvasd mar el mirol szol a dolog legyszi, mert igy elegge egyoldalu a szopatas...

meg mielott allo szajjal nekilodulnal a f.szerdoben, kozlom hogy az uber egy GPS alapu smartphone app :)
tudod mert jottel korabban azzal a magas labdaval is hogy az urvezeto esetleg nem talalja a cimet meg :)))

whale 2014.06.20. 22:53:21

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Aham, és azt tudod mennyibe kerül Párizsban egy taxiengedély? Ezt a Uber sofőrök is megfizetik? Csak hogy fair legyen a verseny. Mert úgy qrva könnyű olcsónak lenni, ha kb. 70000000 forinttal kevesebbel kezded...
Te mit szólnál, ha betolnál a vállalkozásodba 70 gurigát, mert ezt követelnék meg a szabályok, a szomszéd pistike meg ezt megspórolva -amit te nyilván megpróbálnál érvényesíteni az áraidban- tizedáron kontárkodna a piacodon??? Akkor is ennyire örülnél, igaz?:D

whale 2014.06.20. 22:56:25

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Ó, te hülye segg! Azt is írtam, hogy baszhatod a GPS-t a városban, ha feltúrták az utat, ha dugó van, a taxis tudja a menekülőutakat, te meg ott fogsz szopni a dugóban, a klíma nélküli szutyukiban és bámulhatod a GPS-t! De legalább ócó lesz...:DD

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 23:00:05

@whale: ne csapongjunk el tul messzire...
volt egy allitasod, azt tetelesen cafoltam, elobb legyszi probaljal mar meg belato lenni hogy kaptal egy hatalmas nagy szopatast, tudod a vadasz is azert jart vissza a macihoz mert nem volt kepes beismerni hogy tevedett :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 23:06:28

@whale: elnezest kerek, tenyleg nem irtal olyat hogy az urvezeto nem fog odatalalni...

de maradjunk az altalam bemasolt BKK sztorinal es a kontaroknal...
akkor a magyar taxiskepzes resze lenne a CSALAS?
erre valaszoljal mar legyszi, mert szetvet az ideg hogy megtudjam hogy a csalas a taxis munkakori leirasban benne van-e, elvegre olyan sokan alkalmazzak a mostani faintos nagyon megrendszabalyozott rendszerben, hogy csak ugy fordulhat elo ez ha az oktatas resze ez...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 23:09:23

@whale: "Mert úgy qrva könnyű olcsónak lenni, ha kb. 7.000.000 forinttal kevesebbel kezded..."
(a pontokkal egyutt javitottam is az osszeget mert egy nagysagrenddel elirtad)

irtam erre hogy ez ittlakokent ROSSZ, akkor nem fogtad fel akkor jobban korulirom...
ennekem itt LÉLEGZŐNEK rossz

irtam a pm2.5 -rol meg kis modern 2.5 millas benyas kisautorol is? akkor csak az lehet hogy egy retardalt taxis vagy aki nem kepes semmit se felfogni...

whale 2014.06.20. 23:16:43

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Hülyeségeket beszélsz. Bár nyilván nem tudom pontosan, de biztos vagyok benne, hogy nem az oktatás része a csalás.
A szabályozott rendszer pont arra jó, hogy a csalókat kibaszkodják belőle.

whale 2014.06.20. 23:21:17

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Nem kell kijavítanod, ahhoz neked nincs elég eszed, sajnos. KETTŐSZÁZEZER ajró egy taxisengedély Párizsban! Mennyi most egy ajró? Számolni tudsz, vadász? Kezd már derengeni, hogy miért kell ott taxira várni?

whale 2014.06.20. 23:25:24

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: És mielőtt elkezdesz okoskodni, hogy az "csak" 60 guriga, van ahol 250-et írnak, az meg bő 75 guriga, azért írtam 70-et.

whale 2014.06.20. 23:32:37

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "irtam a pm2.5 -rol meg kis modern 2.5 millas benyas kisautorol is? akkor csak az lehet hogy egy retardalt taxis vagy aki nem kepes semmit se felfogni..."

A kis modern benzines autó VALÓS városi 8-10 literes fogyasztását te az életbe nem fizetnéd meg a taxi árában.:)
Nem nagyon értesz az autókhoz sem, igaz?:) Évek óta erről megy a siránkozás, hogy a "takarékos" down sizing turbos benzinmotorok kis fogyasztása mekkora blöff. Addig fogyasztanak keveset, amíg nem kezd tölteni a turbo, de úgy meg kínlódás közlekedni velük, mert nem mennek! Ha normálisan használod, úgy benyal 8-10 litert városban, mint a szél. Persze ezt te nem tudhatod, új autót legfeljebb katalógusban láttál.:D

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 23:45:20

@whale: valo igaz nem voltam figyelmes az olvasasban, es osszekevertem mire is valaszoltal

tehat Parizsban lenne 70 milka a taxis engedely...
jo, es akkor az hogy egy otvar a szolgaltatas es egy hanyadek az okes ha mar olyan sokat kifizettek, na meg az is okes hogy az uj taxikat Parizsban csak ugy engednek be ha minden hivasnal ok 15 perces kezdeti buntetest kapnanak(tehat kotelezo lenne az Uber -eseknek f.szt vakargatni 15 percig amig le nem jarna a kis onkenyurak altal megszapott szopatasi ido)

nem mellesleg mintha az a 70 milka annak az ara lenne hogy valaki lemondjon a sajat taxis engedelyerol es atadja masnak, ami eppen hogy egy massziv versenyellenes monopoleljaras, de latom a gugli neked nem a baratod, igy most megszanlak teged:
"The city caps the number of taxi licences – which sell for 230,000 euros in the capital and represent a cab driver’s retirement pot – to around 17,500 (although the authorities announced this week that they planned to issue a further 1,000 licences)."

"There's a 17-year-wait for a free license to drive a taxi in Paris. Otherwise, it'll cost you 185,000 Euros [$263,000 dollars]. And the price is much higher still in Montpellier, Nice or Marseilles."

na van meg egyeb erved az egyik legkemenyebb es legdurvabb monopolium mellett? szoljal mar legyszi :))

meg gyorsan megvalasozlom...
"Kezd már derengeni, hogy miért kell ott taxira várni?"
- igen mert monopolium van es megtehetik...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.20. 23:52:43

@whale: na hat akkor az autokhoz sem ertesz...
a turbo benyas is masszivan szennyez

a kisautora nem ugy gondoltam, hogy a masfel tonnat kis turbobenzinessel hajtsak meg, hanem hogy kisauto legyen az auto...

tudod kisauto a wikirol: "A kiskategóriás autók vagy röviden kisautók Magyarországon és Európa egyes országaiban az alsó-középkategóriás autóknál kisebb és a városi miniautóknál nagyobb autók osztályát jelentik. Ennek az osztálynak a tipikus képviselői a német VW Polo és az Opel Corsa."

kapisgalod mar hogy miert mondtam hogy a jelenlegi szabalyozas rossz, hogy kotelezo masfel tonnat hurcolaszni, amikor az esetek legalabb feleben nincsen arra szukseg?
de betiltjak a barmok a kisautokat, ami onmagaban nem lenne gond, az viszont komoly gond mar, hogy a turbodizelt engedik hogy a fillerb.szo retek taxisa km -kent 5-10 HUF -ot sporoljon

whale 2014.06.21. 00:05:58

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Őszintén szólva leszarom, hogy Párizsban mi van. Te kezdtél ezen pörögni, aztán beszéltél hülyeségeket össze-vissza. A végeredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy a hatóságnak fizetsz 70 gurigát, vagy a visszavonuló taxisnak. Ennyibe kerül és kész.
Itthon van elég taxi, BÁRKI lehet taxis, HA megfelel az előírásoknak.
Azt változatlanul nem támogatom, hogy a Uber minden dilettáns idiótából "taxist" csináljon, ha hajlandók teljesíteni a feltételeket, tőlem még 15 Uber indulhat, ennyi.

whale 2014.06.21. 00:15:34

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Fárasztóan ostoba idióta vagy. Nem az autó mérete szennyez, hanem a motor, ami benne van. Az meg minél kisebb mostanában, annál többet fogyaszt. Tehát egy 1.6-os sima szívó benzines kevesebbet fogyaszt, mint egy 1.2-es turbos benzin. Egyébként ma már a "kis" autók is 1300 kilo körüliek. Csak a szívómotorok szép lassan kikopnak az autókból, mert a gyártókat szorítják a környezetvédelmi követelmények és ezt a kamut találták ki rá, kivéve a Mazda. Olyan üzemeltetési ciklusban mérik a fogyasztást, ahogy élő ember nem közlekedik. Akkor valóban takarékos és környezetbarát. Ha normálisan használod, fogyaszt és szennyez, mint az állat.
Kiskategóriás autóban meg szorongj te, én örülök, hogy tengelytáv és csomagtartó limit is van tavaly óta.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.21. 02:36:15

@whale: "Őszintén szólva leszarom, hogy Párizsban mi van. Te kezdtél ezen pörögni, aztán beszéltél hülyeségeket össze-vissza."

na hat akkor az ossze-vissza beszeles az STIMMT, megvan
anno te ALLITOTTAL egy allitast amit teljesseggel cafoltam, ez az allitasod ez volt:

-------
whale 2014.06.20. 22:33:49
@G. Attila: A piac szabályozott és szabad. Bárki beléphet, aki megfelel a szabályoknak.
...
gondolom nem nyafognának a taxisok világszerte, hiszen ők most is a piacról élnek, versenyben vannak egymással, ez nem lenne újdonság nekik.
-------

nem gond vadász, legkozelebb is eljossz ugye, hogy khmmm... "talalkozzunk"?

Szürke Zóna · http://greyzone.blog.hu 2014.06.21. 09:11:20

Nem értelek, kedves Bálna. Nekem miért kéne aggódnom, ha a szakmámba kontárok érkeznének, és alacsony árun nyújtanák a szolgáltatást? Attól én még továbbra is minőségi munkát tudok végezni, ami ennek hatására csak jobban felértékelődik. Ha meg a keresletnek elegendő, a "kontár" munkája, akkor meg én követek egy hibás, nem hatékony modellt, és változtatnom kell. Ez vonatkozik a taxisokra is, ezt hívják úgy, hogy szabad piaci verseny. Nem kötelezheted az embereket Mozart-ra, ha dubstepre vágynak, vagy Kurosawára, ha Adam Sandler-re kíváncsiak. Az utas A-ból B-be akar eljutni, és erre az Uber neki tökéletes.

whale 2014.06.21. 13:36:35

@Szürke Zóna: Össze-vissza hablatyolsz te is fogalom nélkül. Az Uber "szolgáltatása" illegális, ugyanis magánember, úrvezetői jogosítvánnyal, privát autóval NEM végezhet személyszállítást pénzért Budapesten.
Ennek semmi köze Mozarthoz, sokkal több a lopott áramhoz pl. Illegális. Számla és nyugtaadási kötelezettséget hogy teljesítenek a lakótelepei pistikék?!? Azért az elég hátborzongató, hogy fel sem merül benned, hogy egy vállalkozást LEGÁLISAN kell üzemeltetni, adót fizetni ésatöbbi...

whale 2014.06.21. 13:43:32

@Szürke Zóna: Ja, a kontárok miatt meg azért aggódj, mert a verseny amit gerjesztenek nem fair.
Ugye előkerültek itt a párizsi taxisok a 200000 ajrós engedélyükkel, de az itthoni taxisoknak is több millió forintot kell beruházniuk és havi szinten több százezer forintos költsége van a vállalkozásuknak. Na ezt a lakótelepi pistikék mind elkummantják és a húsz éves buzukijukkal fognak majd bohóckodni fogalmatlanul Budapesten.
Engem az annyiban érint, hogy ha emiatt tönkremegy egy csomó taxis és ezért nehezebben kapok autót, ha kérek, kurva dühös leszek.
Meg írtam az elején, hogy az elv háborít fel, ami senkiháziak kezébe ad egy szakmát. Teljesen mindegy, hogy taxis vagy pék az.

Szürke Zóna · http://greyzone.blog.hu 2014.06.21. 13:58:50

@whale: És azt te honnan veszed, hogy jelenlegi formájában az Uber illegális, vagy nem fizet adót? Abban a 2-3 államban, ahol illegálisnak mondták ki (tehát a tüntetések nyomására), be is tiltották, ahol pedig működik, ott legálisan működik. De cáfolj meg, és keress nekem olyan oldalt, ahol le van írva, hogy az Uber semmilyen adót sem fizet. És ha már keresgélsz, nézz körül a fiókodban, biztos találsz benne néhány blokkot, amit a taxizásaid során kaptál, mert nálam valahogy egy darab sincs...

Az meg, hogy Budapesten lesz-e Uber, és ha igen, milyen formában, azt én nem, de te sem tudod megmondani. A BKK szerint nem, az Uber szerint igen. Mindkettőnek van jogi alapja a válasza alátámasztására. Mondjuk röhejesnek tartanám, ha törvényi úton lobbiznák ki a sikeresebb piaci vetélytársat.

whale 2014.06.21. 14:10:49

@Szürke Zóna: Ja, értem, tehát az, hogy vannak taxisok, akik adócsaló módon szolgáltatnak, jogalapot ad egy adócsaló vállalkozás indítására, szerinted. Ilyen morális alapon írsz te blogot? Érdekes...
Itthon NYUGTAADÁSI KÖTELEZETTSÉG van, mégpedig a TELJESÍTÉSSEL EGYIDEJŰLEG. Erre alkalmas berendezést taxaméternek hívják, NAV regisztrációval, adószámmal, időszakonkénti hitelesítéssel, meg a többi csingilingivel. Ha ilyen szerkezet nincs az autóban, nem lehet teljesíteni a nyugtaadási kötelezettséget.

Az nem "sikeresebb piaci vetélytárs", aki a szabályoknak nem megfeleleő módon intézi az üzletet, hanem adócsaló kontár.
Természetesen, ha a Uber is megfelel a vonatkozó jogszabályoknak, senkinek nem lesz kifogása az indulás ellen, mivel a piac nyílt és szabad. Lesz még egy taxis cég Budapesten.:D (minek?)

Szürke Zóna · http://greyzone.blog.hu 2014.06.21. 14:33:41

@whale: Ja, hogy az Uber-es sofőr nem ad nyugtát? Erről is dobjál már egy linket légyszi, ha az előző elmaradt. Komolyan nem tudom, nem találtam erre vonatkozó írást, de ha ilyen magabiztosan mondod, akkor biztosan van erre vonatkozó forrásod.

Meg a folyamatos kontározásodat sem értem. Én úgy olvastam, hogy a cégnek a taxitársaságokhoz hasonló előírásai vannak. Milyen belső információid vannak ennek az eljárásnak a minőségéről? Esetleg tudsz írni egy összehasonlítást erről, és a taxisok számára kötelezőről? Én annyit tudok, hogy a taxisokkal ellentétben az Ubernek van egy értékelési rendszere, ami szerintem a legpraktikusabb, legmegbízhatóbb szűrőrendszer.

whale 2014.06.21. 14:39:32

@Szürke Zóna: Komolyan, mintha a 6 éves fiamnak magyaráznék. Nyugtaadás -> taxaméter (kb. 100 rugó) -> taxi (sárga rendszám + jogszabályi követelmények)
Leírnám azt a tételmondatot még egyszer, amit nagyon jó lenne ha megpróbálnál felfogni végre, mert anélkül elég nehéz lesz.

Az Uber "szolgáltatása" illegális, ugyanis magánember, úrvezetői jogosítvánnyal, privát autóval NEM végezhet személyszállítást pénzért Budapesten.

Természetesen, ha MARADÉKTALANUL megfelelnek a szabályoknak, senkinek nincs kifogása az érkezésük ellen. Lesz egy x+1-dik taxiscég Budapesten...

Szürke Zóna · http://greyzone.blog.hu 2014.06.21. 15:05:45

@whale: Ha az elvvel van a problémád, akkor miért ugrálsz egyfolytában a probléma jogi hátterén, amiről még csak jogászok is tippelni tudnak? Írd le nyugodtan még százszor, hogy magánember nem végezhet pénzért személyszállítást, de leírhatod azt is, hogy az állatkínzást büntetik, vagy hogy tankot nem tarthatsz az udvarban, ugyanannyira releváns mindkettő. Sehol sem csinálják illegálisan, ha Magyarországon nem születik számukra kedvező döntés, akkor senki sem fog illegálisan furikázni, nem is értem miért kell erről vitatkozni. Én se, de senki sem, aki támogatja az Uber ötletét, nem akarja, hogy feketén működő cég legyen jelen. És lehet, hogy a végén lesz egy x+1-edik "taxitársaság", de ha harmadáron működik, és az utasok megbízhatónak találják, akkor az már nem mindegy. És alapból erről írtam a cikket, jogi kérdésekben nem ez a blog az illetékes.

Azon pedig meg sem lepődök, hogy a hivatkozások, források felvetése felett átsiklottunk megint.

whale 2014.06.21. 17:24:28

@Szürke Zóna: A taxitársaságok működésének feltételei vannak. Többek között a FIX TARIFA. Ahelyett, hogy a kommentelőkön kérnél számon linkeket, utánanézhettél volna a szabályozásnak, mielőtt fogalmatlanul égeted magad.
Ha elkezdesz írni valamiről, legalább alapszintem helyezd magad képbe az adott témában, hogy minimálisan komolyan vehető legyél.
Ez egy jó tanács a későbbiekre...

Szürke Zóna · http://greyzone.blog.hu 2014.06.21. 18:24:14

@whale: Megint a téma szempontjából egy totál irreleváns válasz. Eszem ágában sincs számon kérni semmit, azonban a konstruktív vitának egyik alappillére, hogy az állításainkat érvekkel támasszuk alá. Te több állítást is tettél, amelyeket nem tudsz igazolni, ezért mindig visszakanyarodsz az egyetlen menekülőutadra, konkrétan arra, hogy felsorolod azokat a taxisokra vonatkozó szabályokat, amelyek elvileg(!) megnehezíthetik az Uber elterjedését. Különösen ironikus az, hogy a téma ismeretét javaslod nekem, miközben látszik, hogy fogalmad sincs az Uber működéséről, vagy csak ignorálod a pozitívumait személyes érdekekből kifolyólag. Bárhogy is legyen, meddő a vita, innentől nincs kedvem lefutni ugyanazokat a köröket, és az érvek nélküli személyeskedő fröcsögésekre normális hangvételű választ adni. Tehát ne is fáradj a gépeléssel. Feltéve, ha úgy gondolod, sikerül választ a korábbi kérdéseimre (mit tudsz az Uber számlázásáról, adózásáról, alkalmassági vizsgájáról stb.), akkor természetesen nyitott vagyok a további vitára.

whale 2014.06.21. 18:44:51

@Szürke Zóna: Na, látod, ha valami TELJESEN irreleváns, akkor az egy magáncég belső szabályzata. Hála istennek azért még a Gipsz Jakab Kft dönti el, hogy kinek hogyan kell megfelelnie és hogyan kell számlát/nyugtát adnia.
Írtam már -de láthatóan ignorálod, vagy nem érted- ha a Uber MINDENBEN MARADÉKTALANUL MEGFELEL a hatályos szabályozásnak, senki és semmi nem állíthatja meg. Csak akkor azt úgy fogják hívni, hogy X+1-dik taxitársaság. Fix tarifával, sárga autókkal, NKH vizsgás sofőrökkel, taxiórával, 10 évnél fiatalabb EURO4-es autók, meghatározott tengelytávval, színnel, csomagtartómérettel, meg mit tudom én még mivel.
Ugyanis jelenleg Budapesten CSAK ezeknek a feltételeknek megfelelő autóval lehet taxisat játszani.
Persze jól tudom én, hogy az itt megjelent ruppótlanok jó része abban bízik, -téged is beleértve- hogy majd a lakótelepi pistikék ezt mind elkummantják és az ezeréves szaraikkal fognak majd fuvarozni szaréhúgyé...
Nagyon remélem, hogy ennek a fajta kontárkodásnak nem adnak teret itthon, mert azt semmiképpen nem tartom követendő útnak, hogy műkedvelők belekontárkodjanak mindenféle szakmába, on-line közvetítéssel.
Írtam már itt egy agysebésznek, hogy én meg hobbiból gázt szerelek, most neked is felajánlom a szolgálataimat, rendben?:DD

whale 2014.06.21. 18:45:57

"...azért még NEM a Gipsz Jakab Kft..."

whale 2014.06.21. 19:53:49

"- az autók mozgása valós időben követhető, a fuvarért csak ki kell választani a legközelebbit,

- így tehát ki lehet iktatni a központokat, a telefonos ügyintézést,

- ami a hagyományosnál jóval alacsonyabb árú szolgáltatáshoz vezet,

- ráadásul az utas értékelheti a sofőrt, és fordítva is, ami megkönnyíti a szelektálást,

- ó igen, és pluszban a legtöbb taxisokra vonatkozó jogszabály alól is mentesülnek az üzleti modell miatt."

Ha már az innovációról hablatyolsz, utána nézhettél volna, hogy jelenleg is HÁROM társaságfüggetlen app és legalább NÉGY társaságfüggő létezik a piacon, amik nagyrészt tudják ezt amiről hozsannázol.
Az utolsó pontot meg mire alapozod? Miért adna felmentést BÁRMILYEN jogszabály alól, BÁRMIYLEN cég üzleti modellje?
Ez csak álmaidban létezik, pistike... LOL
süti beállítások módosítása